Tuesday, August 4, 2009

Transformmmm...

Semenjak ada dua anak kecik kat rumah ni, rumah ku dah tranform menjadi ala2 dlm kandang sikit. Kat hall tu.. menuju ke tangga ada pagar.

And ada satu lagi pagar dari hall menuju ke dapur. Pagar tu dah melekat kat situ ada lebih kurg 4 tahun.
Now adam dah 4 tahun, dina dah 2 tahun..i think it's about time to bukak the pagar. Yes.. last saturday, the day of me menyental rumah, pagar menuju ke dapur telah dgn rasminya di tanggalkan dari soketnya. Yippi.. baru la nampak mcm rumah sikit kan. Boleh la mama pasang bidai.. bidai ke apa namanya tu ha? Boleh la tu bidai..

Yg tinggal pagar ke tangga. Yg tu tak boleh bukak lagi sbb Dina masih terkedek2 naik tangga turun tangga.. Bahaya..

Satu pagar disimpan dgn kemasnya. Mana la tau ada next baby lagi kan.. Sementara tu, mak su, kalau mak su nak pinjam..boleh..tapi datang ambik sendiri lah ye.. Ngehehe..

5 comments:

mak uda said...

umah maksu takde tangga so takyah pago2..eh ada plan tambah bb lagi ke? den raso den cukup la duo jo

Simpan pagar itu said...

pago tak semestinye naik ke tangga mak uda ye. pago kegunaannye boleh jugak di letak untuk mengelakkan baby ke dapur. Stress woh kita nak masak dia sibuk kat dapur. so kegunaan pagar adalah universal. lagi satu untuk rumah mak su, adalah boleh juga di letak kat pintu depan rumah nu. So idak le terperap je pintu tu bertutup nak ngelak anak lari dari rumah kan kan. mcm rumah mak uda and saya ok le, ada grill. so anak tak le lari dari rumah.

Penerima Pagar itu said...

emmm...pd pndapt mak su ler kan...wait n c..mana tau klu2 baby kita baik jek,xlasak...kahkahkah....tp kan mak ngah klu nak soh kita g amek kat umah awak,alamatnya xsmpai ler kita...jwpnnya,baik kita beli je kat jb...bkn xnak g umah mak ngah,tp pak su nie xtau jln ler...mmg cnfrm xsampai punya...tggu tok abah jd tourist guide kitaorg,baru kitaorg smpai ke puncak alam nun....

nak jugak pagar itu said...

ni kes jejak kasih ke.. tak cukup sms kat sini pon boleh heheheh

mommmy mq

Masih simpan pagar said...

kekekeke... apa nak buat. ni kemudahan free namanye..