Friday, August 29, 2008

Buang karan sungguh!

Semalam ada majlis makan2 soto di ofis. Masa tengah makan tu, dapat SMS dari my sister. Bunyinye "Tamatlah drama tanggang dgn angan2nye..penat tgk! Hampeh tol!". Aler, dah dispoilkan ending cerita tanggang pada kakak nye. Apa aaaaaa.. Potong stim betul.. Dah le ending pun buang karan! Penat tau i tunggu every night malam tu..

Anyway, spoil atau tidak, i still wait for the ceritalah. Tanggang makin nazak. Tanggang in-laws pergi ke rumah mak tanggang nak mintak mak tanggang datang jumpa anak nye. Tanggang punye mak tak nak jumpa. Tanggang punye mak kata anaknya yg patut jumpa dia, bukan the other way around. Keesokannya, datin janji nak bawak tanggang balik jumpa mak dia. Tapi alamak! Mak tanggang jatuh tangga and dia meninggal dunia. Tanggang sampai rumah maknya via ambulan masa jenazah mak nye masuk dalam van jenazah. Oh! Ampun kan tanggang mak. Ampun kan tanggang. *masa ni i silently jengah Adam yg tgh kusyuk menonton, kot la dia menangis kan. Tapi tak punnn.. lagi dia ketawa masa mak tanggang jatuh tangga ada la..*

Sambung cite, tanggang menangis2.. tiba2 zas zus zassssss.. dia terjaga dari sedar dlm hospital... oh damnnnn..mimpi ketika pengsan rupanyaaaa.. Dia still di zaman sekolah. Kena langgar masa mencuri beg tangan cikgu dia. So lepas terjaga tu, dia lari lari macam forest gump sampai rumah mak dia and terus peluk kaki mak dia mintak ampun... Begitulah the ending of Tanggang..

Cet!! Sungguh aku tertipu dgn cerita melayu ini. Tapi tak pe, i support drama melayu ok. Korang support ke?


*kali ni tak ada gambar fasha sanda sebab nanti ada org cas aku nye idola fasha sanda*

5 comments:

Qey Dora said...

aku dh ckp jangan layan citer2 ni.. ko x nak dgr tipah.. tanggang tu kira sikit atas kasta depada bawang putih bawang merah. betul2 abis karen!

Marjan Jeffry said...

ada 2 benda yang aku tak suka tapi kena lah gak tengok jugak kalau tak nanti bila berborak aku tak tau what the heck these ppl are talking about....

1. Bola omputhe
2. Cite melayu

:(... kalau 2 benda nie aku tak buat nanti jadik kera sumbang... tak de common ground...

Wey Azah... boh lah gambar Fasha lagi... aku suka... dia sweeeeeeeeeetttttttttttttttttttt gilerrrrr for a malay chicks. Heck... kalau dia dengan Jenifer Aniston berebutkan aku ...aku pilih Fasha kot :)

Anonymous said...

Sweet ke? Sweet lagi Kak Pah kita..

ms ngantuk said...

gosh ini ke ending citer tu? sgt potong stim. saya tertengok 1 episod sbb ada adiputra pastu xmo tgk dah, stress sehh drama2 bersiri melayu now. ntah apa2. tp certain cerekarama i layan, boleh invoke lotsa tears

Anonymous said...

Jep, kalau kau rasa fasha tu sweet, kau boleh tgk drama sutera maya kat tv3 from 6.30-7.30pm.

Kay, ye sometimes cerekarama tu sgt meruntun jiwa dan raga. Sesungguhnye diri ku seorang yg berjiwa sensitip.. cehhhh..