Thursday, April 30, 2009

Hai..my name is Dina


I was born on 28th September 2007. Masa tu bulan Ramadhan. Mama saya sempat la puasa dlm 15 hari mcm tu, lepas tu dah kena zasss perut dia sebab doktor tu nak keluarkan saya. Masa dlm perut mama saya, saya songsang, kalau org putih tu cakap breech *betul ke eja ni?*. Kepala kat atas, bon2 kat bawah. Mcmana saya nak keluar normal mcm tu kan? Saya cuba nak pusing tapi tak muat lah. Perut mama saya tu kecik ke apa? Harap lonjong je lebih..


Nama doktor yg keluarkan saya tu is Doktor Razif from Hospital Razif kat klang tu.. Pagi subuh getik saya dah kena zass dgn doktor tu. Tgh sedap tido dlm perut mama tau.. Tak baik tau doktor ni. Tapi saya redha. Maklumlah bulan puasa, mana boleh marah2.. Saya menangis ke lepas keluar tu? Saya tak ingat lah.. Bila tanye mama saya, lagi la dia mana nak ingat.. Dia dah tak sedar diri kena bius time tu.. Lalok beb..

Berat masa lahir was 3+ kg. Boleh tahan la kan. Lepas lahir, mama tak dpt nak angkat saya sbb dia kena baring je kat katil tu sehari semalam. Drip air tah berapa kali tukar lah. Malam first day tu, saya dpt visitor. Nenek dan aunty. Abang adam and babah pun selalu dtg tgk saya. Lama jugak saya kat sepital tu..dlm 4 hari.. Boring tapi dlm nursery saya tu, ada sorg budak yg tembam.. Tembam wo wa cakap lu.. Bulat muka diaaaaa... geram rasa nak picit2 jek..

The first 2 months, syiok aaaaa.. berkepit bawah ketiak mama jek. Lepas tu mama dah start kerja, saya dah kena tinggal dgn umi. Best duk ngan umi tapi umi jaga saya tak lama. Skarang ni bila mama kerja, saya tinggal rumah acik plak. Acik pun best sbb ramai girls kat rumah acik yg boleh jadi geng gegirl saya. Girl power!

Sekarang ni umur saya dah setahun tujuh bulan. Gigi dah nak hampir penuh. Rambut dah panjang.. rambut saya ala2 model iklan tau.. guna jari pun boleh. Bercakap pun dah boleh. Tido malam pun dah pandai mengigau..

Yg paling saya sayang, cuba kawan2 teka apa dia? Teddy bear kah? Dolly kah? Cat kah? Salah salah salah.. Yg paling saya sayang tentu lah bantal busuk sayaaaa..

Lagu kegemaran saya selain lagu happy birthday is lagu Toyol. Aznil yg nyanyi lagu tu.. So saya suka nyanyi "Toyolllll...mmmmmmm mmmm.. toyol.... mmmm mmmm ".. Mmmmm tu sbb tak tau lirik, harap maklum..

Perkara yg plg saya tak suka is bila meow buat cubaan masuk ke rumah saya. Saya suka meow tapi dari jauh je. Kalau suruh saya pegang, jgn harap ok..

One thing saya hairan lah, setiap kali jumpa org kan.. apesal org tu suka usik2 pipi saya? Tak paham lah org dewasa ni.. Why whyyyy??


2 comments:

mak de said...

now ni tomato nye dah ilang..mama dah buat deco salad utk nasi ayam..

Mama Fitri said...

Tomatonye dah kena kerat sikit.. but still ada tuuu